
Customs + Six Hands
Customs ontstond begin 2008. Alles wat ze wisten over muziek maken, touren en ‘being in a band’ hadden de 4 muzikanten geleerd in de punk/hardcore scene die bloeide in de jaren vlak voor en na Y2K. Begin 2009 werd de band meteen de allereerste winnaar van ‘vi.be on air’, de voorloper van De Nieuwe Lichting. Daarna ging het snel.
Ook opvolger Harlequins Of Love deed het uitstekend. In 2011 stond de band geprogrammeerd op de Main Stage van Pukkelpop maar daar stak ‘De Storm’ een stokje voor. Datzelfde weekend was Customs een van de headliners op Lowlands. Op de albums die daarna volgden, The Market en Magik, toonde Customs zich als een band die op zoek was naar nieuwe mogelijkheden en nieuwsgierig was naar andere sounds, weg van de postpunk waarmee de band groot was geworden. Het logische gevolg was dat het succes een stuk minder werd. Begin 2018 trok Customs zich terug, achteraf gezien wellicht ten gevolge van een soort burn-out.
In 2023 pikten ze echter de draad weer op, onder de radar. Nu komt de band weer boven water, met twee nieuwe singles en de belofte om vanaf nu elke maand nieuwe muziek te releasen, hopelijk for years to come. Kristof en co geven opnieuw een antwoord op de vraag wat postpunk anno 2025 nog kan zijn en keren terug naar hun DIY punk roots van een kwarteeuw geleden.
--
Six Hands:
Six Hands speelt een muzikaal hinkstapspel met een sterke voorliefde voor muzikale driehoeksmeetkunde. Gitaar, drum en bas verkennen de volledige ruimte die het nummer toelaat, maar passen als een architecturaal bouwwerk in elkaar. Het geheel klinkt soms speels vrolijk, soms schurend kwaad, maar altijd dansbaar.
Na hun eerste langspeler JXTA toerde de band de lage landen rond met passages op Rock Herk, Pukkelpop, Absolutely Free Festival, We Are Open (Trix) en drie UK tours. Vlak voor de coronacrisis speelde de band nog een korte UK/EU tour en enkele clubshows met onder de arm een verse 10” vinyl met overzeese makkers a-tota-so.
Customs ontstond begin 2008. Alles wat ze wisten over muziek maken, touren en ‘being in a band’ hadden de 4 muzikanten geleerd in de punk/hardcore scene die bloeide in de jaren vlak voor en na Y2K. Begin 2009 werd de band meteen de allereerste winnaar van ‘vi.be on air’, de voorloper van De Nieuwe Lichting. Daarna ging het snel.
Ook opvolger Harlequins Of Love deed het uitstekend. In 2011 stond de band geprogrammeerd op de Main Stage van Pukkelpop maar daar stak ‘De Storm’ een stokje voor. Datzelfde weekend was Customs een van de headliners op Lowlands. Op de albums die daarna volgden, The Market en Magik, toonde Customs zich als een band die op zoek was naar nieuwe mogelijkheden en nieuwsgierig was naar andere sounds, weg van de postpunk waarmee de band groot was geworden. Het logische gevolg was dat het succes een stuk minder werd. Begin 2018 trok Customs zich terug, achteraf gezien wellicht ten gevolge van een soort burn-out.
In 2023 pikten ze echter de draad weer op, onder de radar. Nu komt de band weer boven water, met twee nieuwe singles en de belofte om vanaf nu elke maand nieuwe muziek te releasen, hopelijk for years to come. Kristof en co geven opnieuw een antwoord op de vraag wat postpunk anno 2025 nog kan zijn en keren terug naar hun DIY punk roots van een kwarteeuw geleden.
--
Six Hands:
Six Hands speelt een muzikaal hinkstapspel met een sterke voorliefde voor muzikale driehoeksmeetkunde. Gitaar, drum en bas verkennen de volledige ruimte die het nummer toelaat, maar passen als een architecturaal bouwwerk in elkaar. Het geheel klinkt soms speels vrolijk, soms schurend kwaad, maar altijd dansbaar.
Na hun eerste langspeler JXTA toerde de band de lage landen rond met passages op Rock Herk, Pukkelpop, Absolutely Free Festival, We Are Open (Trix) en drie UK tours. Vlak voor de coronacrisis speelde de band nog een korte UK/EU tour en enkele clubshows met onder de arm een verse 10” vinyl met overzeese makkers a-tota-so.