Nieuwsbrief + vrijwilligersrooster CREW - De Bosuil
Vlieg met onze UFO naar Bospop šŸ‘½

Voor velen staat hƩt weekend van het jaar weer voor de deur; Bospop! Ongetwijfeld genoeg van jullie zijn al volop bezig en hebben de nodige meters op het festival terrein er al op zitten, goed bezig!

Ook dit jaar is De Bosuil weer aanwezig natuurlijk, na de adembenemende roze kerk van vorig jaar hebben we ook dit jaar weer een pareltje weten te vinden; namelijk een heuse UFO!

Naast de traditionele silent disco avonden in de UFO hebben we dit jaar ook een randprogrammering op zaterdag Ć©n zondagmiddag gepland met cabaret, live-muziek en zelfs yoga. Bijzijn is meemaken!

Voor iedereen die op Bospop is; tot dan! Voor iedereen die niet op Bospop is; alvast een hele fijne vakantie.

PLANNING SEPTEMBER

Proefdraaien met andere manier van plannen.

Stager geeft ons de mogelijkheid om op meerdere manier te plannen;

  1. op basis van beschikbaarheid (zoals we nu werken)
  2. op basis van direct planbaar (in Stager onder ''Neem een dienst'').

Om iedere vrijwilliger evenveel kans te geven en zo min mogelijk mensen teleur te moeten stellen zou ik graag eens willen proefdraaien hoe het bevalt om de bar diensten van augustus en september via direct planbaar in te plannen. Dit betekend dat wanneer ik de planning van september openzet, de bardiensten direct zelf door jou als vrijwilliger ''gepakt'' kunnen worden. Uiteraard wel met een aantal voorwaarden;

  • uitgaand van maximaal 2 diensten in de maand.
  • rekening houden met je eigen bar ervaring bij drukke/minder drukke concerten (hiervoor zal ik ook inzichtelijk maken wat we verwachten aan bezoekers). KLIK HIER VOOR DE VERWACHTTE AANTALLEN
  • wie het eerst komt, wie het eerst maalt.
  • we hebben altijd nog de ruimte om een dienst aan te passen of te wisselen (hierover wordt uiteraard gecommuniceerd).

Samengevat betekend dit;

  • alle bardiensten van augustus Ć©n september zijn in Stager zelf te plannen onder het kopje ''Neem een dienst''.
  • de overige diensten blijven we regulier plannen via ''Mijn beschikbaarheid''

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Ivo


Openstaande diensten juli:

Zaterdag 20 juli - Bospop vrijwilligersfeest (ā‚¬ 75,- vergoeding door Bospop)

  • 1x garderobe
  • 1x bar zaal
  • 1x bar balkon
Log hier in op Stager en check welke diensten er nog openstaan
Meet De Bosuil preventiemedewerker

Geen onbekende voor jullie natuurlijk, maar onze eigen vrijwilliger Roy Schouten mag zich sinds kort preventiemedewerker noemen. Daarnaast ondersteund Roy ons bij onze Risico, Inventarisatie en Evaluatie (RI&E). Dit doet hij op vrijwillige basis naast zijn huidige taken bij De Bosuil.


Roy zelf aan het woord;

''Een half jaar geleden werd ik gevraagd om mee te helpen met het opstellen van een RIE voor De Bosuil. Een RIE (Risico-Inventarisatie en Evaluatie) brengt alle gezondheids- en veiligheidsrisico's binnen een bedrijf in kaart. Hiermee krijg je snel inzicht in de huidige situatie en kun je zien waar verbeteringen nodig zijn.

Natuurlijk heb ik ja gezegd, want een veilige en gezonde werkplek is belangrijk, of je nu werkt of vrijwilligerswerk doet.

Samen met Ivo ben ik aan de slag gegaan met een branche-RIE, een handige online tool. Het voordeel hiervan is dat alle aspecten van een poppodium aan bod komen en je automatisch de juiste stappen volgt. Zoals de naam al zegt: eerst inventariseren, dan evalueren en tot slot een plan van aanpak maken. In dit plan staan de verbeterpunten op een rijtje, zodat je deze met de juiste prioriteit kunt aanpakken. We hebben de eerste twee stappen afgerond en gaan nu verder met het plan van aanpak. Dit betekent dat we de verbeterpunten gaan oppakken.

Als dit plan van aanpak klaar is, willen we onze RIE nog laten controleren door een externe partij. Zo weten we zeker dat alles volgens de regels is en onze aanpak goed is.

Een ander belangrijk onderdeel van de RIE is dat De Bosuil een preventiemedewerker aanstelt. Volgens het kennisinstituut Nibhv houdt de preventiemedewerker zich bezig met veiligheid en gezondheid op de werkvloer en helpt mee met het opstellen en uitvoeren van de RIE. Ook is hij of zij een centraal aanspreekpunt voor werknemers over arbeidsomstandigheden.

De Bosuil heeft mij gevraagd of ik deze rol op me wilde nemen, en ik heb ook ja gezegd. Dit betekent dat ik bereikbaar ben voor alle arbeid gerelateerde zaken en veiligheidsrisicoā€™s binnen De Bosuil.''


We zijn Roy hier erg dankbaar voor dat hij zich hiervoor in wil zetten naast zijn taken als vrijwilligers coƶrdinator en samen gaan we werken aan een nog veiligere Ʃn gezondere werkomgeving.

Ik blijf natuurlijk het eerste aanspreekpunt voor vragen/opmerkingen en indien nodig zal ik Roy inschakelen als extra vraagbaak.

Ivo.

zaterdag 31-08 - De Bosuil BBQ

Graag nodigen we je uit voor De Bosuil BBQ op zaterdagavond 31 augustus 2024.

Om de zomer Ć©n eerste helft van het jaar goed af te sluiten, maar ook zeker om op te laden voor het drukke najaar willen we je van harte uitnodigen om gezellig samen een hapje te eten en drinken.

  • Zaterdag 31 augustus 2024
  • Vanaf 17:30 uur
  • BBQ bij De Bosuil
  • Enkel voor Bosuil medewerkers
  • Vooraf opgeven verplicht
  • Dieetwensen/allergieĆ«n graag vermelden bij opmerking

Schrijf je hieronder in via de link naar het Excel formulier.

Heerlijk, ik ben erbij! Geef je hier op...
Foto stager profiel?

Ongetwijfeld heb je al gezien dat er bij sommige vrijwilligers een foto bij hun Stager profiel staat. Wil jij dit ook, stuur dan een foto waar jij alleen op staat per mail of WhatsApp naar mij zodat ik deze kan toevoegen aan jouw eigen profiel.

Uiteraard is dit niet noodzakelijk en als je het niet wilt is dat geen probleem.

Facebook groep CREW De Bosuil

Sluit je gerust aan bij onze FB-groep: alleen voor vrijwilligers van onze club.

Facebook Groep - De Bosuil Crew - klik hier


Adres: Vrakkerveld 2C, 6002 AZ Weert
Telefoon: +31 0495 524269