Nieuwsbrief + vrijwilligersrooster CREW - De Bosuil
Handjes in de lucht! 🙌

En wederom een erg succesvol weekend met een bomvolle vrijdagavond met Robert Jon & The Wreck en gezellige avonden bij Marillion door Dry Land én de Janse Bagge Bend.

Dank voor diegene die gewerkt hebben en onze bezoekers een leuke avond bezorgd hebben!

Ook deze week weer een drukke week met vier shows, te beginnen met woensdag Girish and the Chronicles, Julian Sas op vrijdag, Devon Allman op zaterdag en de uiterverkochte show van The Fortunate Sons op zondag.

Sinds vorige week heb ik ook de planning van december open gezet, het wordt samen met november drukke maanden, kijk je nog mee waar je een dienst kunt vullen ?

PLANNING

November en december worden drukke maanden, alle handjes nodig!

KLIK HIER VOOR DE VERWACHTTE AANTALLEN

Daarnaast ga ik binnenkort een inventarisatie maken van alle gewerkte diensten van de afgelopen maanden en indien nodig vrijwilligers bevragen.

  • alle bardiensten van november zijn in Stager zelf te plannen onder het kopje ''Neem een dienst''.
  • de overige diensten blijven we regulier plannen via ''Mijn beschikbaarheid''

Openstaande diensten november:

Zaterdag 9 november - Devon Allman

  • 1x garderobe
  • 2x sfeerbeheer

Vrijdag 15 november - Mystery

  • 2x entree/dagkassa

Zaterdag 16 november - The Wild Specialties

  • 1x bar zaal (direct te nemen via ''Neem een dienst'')
  • 2x sfeerbeheer

Zondag 17 november - The Wild Specialties

  • 1x entree/dagkassa
  • 1x muntenverkoop

Donderdag 21 november - Club Donder

  • 1x sfeerbeheer

Vrijdag 22 november - Petty's Heartbreakers - VEEL OPEN DIENSTEN!

  • 2x garderobe
  • 1x entree/dagkassa
  • 1x muntenverkoop
  • 2x sfeerbeheer

Zaterdag 23 november - The Bruceband - VEEL OPEN DIENSTEN!

  • 1x garderobe
  • 2x entree/dagkassa
  • 1x scanner
  • 1x muntenverkoop
  • 1x bar zaal (direct te nemen via ''Neem een dienst'')
  • 2x sfeerbeheer

Zondag 24 november - Bluesfest

  • 1x entree/dagkassa
  • 1x muntenverkoop

Vrijdag 29 november - ABBA Gold

  • 1x garderobe
  • 1x bar zaal (direct te nemen via ''Neem een dienst'')
  • 1x bar balkon (direct te nemen via ''Neem een dienst'')
  • 1x sfeerbeheer

Zaterdag 30 november - Kings of Floyd

  • 2x entree/dagkassa
  • 2x muntenverkoop
  • 1x bar café (direct te nemen via ''Neem een dienst'')

-------------------

ter info:

Dinsdag 31 december - Oud & Nieuw

  • per dienst krijg je € 75,- betaald
Log hier in op Stager en check welke diensten er nog openstaan
De Bosuil kassa

Goed om te zien dat er ook afgelopen weekend veel gebruik is gemaakt van het kassasysteem, dank jullie wel!

Ik merk dat er terechte vragen opduiken en wil jullie graag meenemen in de weloverwogen keuzes om naar een cashless kassasysteem toe te werken vanaf begin 2025.

  1. De voornaamste keuze om met een kassasysteem te gaan werken is dat we meer willen differentiëren in onze consumptieprijzen. Met de gestegen alcohol prijzen moeten we op den duur mee stijgen met deze prijzen. Met ons muntensysteem betekend dit dat een spa blauw of cola ook mee zou stijgen, wat wij niet verantwoord vinden. Daarnaast zijn we met een digitaal kassasysteem erg flexibel en kunnen we goed inspelen op de marktconforme prijzen.
  2. Bijkomende voordelen met het werken met een kassasysteem is dat De Bosuil hiermee toekomstbestendige stappen zet en meebeweegt met de huidige ontwikkelen in de poppodia markt.
  3. De ene kassa die nu opgesteld staat is het begin van de rest die zal volgen, per tappunt gaan we namelijk een zelfde kassa installeren. We hebben besloten om voor 3 systemen op de bar café, 2 systemen op de bar zaal en 1 systeem op de bar balkon te kiezen.
  4. We gaan uiteraard ook onze bezoekers informeren dat we vanaf een bepaald moment volledig gaan werken met een cashless kassasysteem. Zodoende proberen we onze bezoekers zo veel mogelijk vooraf te informeren dat ze niet te veel verrast worden bij hun bezoek aan De Bosuil.

Terecht heb ik ook reacties gehad van een aantal die zich mogelijk zorgen maken om een aantal zaken, bij deze ter verduidelijking;

  • Drukte bij de barren en rijvorming; zonder in de toekomst te kunnen kijken vermoed ik dat rijvorming mee zal vallen. Ook bij een rondgang bij collega podia blijkt er minimaal tot geen extra drukte te zijn ontstaan bij hun switch naar een cashless systeem.
  • Bosuil munten blijven we nog een geruime tijd innemen zodra we volledig live zijn met het systeem. Wel worden er vanaf dat moment GEEN munten meer verkocht.
  • De mogelijkheid om contant geld in te nemen blijft aanwezig, hiervoor gaan we met een tegoed kaart werken die opgewaardeerd kan worden, hierover binnenkort meer.
  • Uiteraard hebben we in overleg met de leverancier nagedacht over back-up als er om wat voor reden ook het systeem niet zou werken. Hierover binnenkort meer.

Heb je hierover nog meer vragen trek aan de bel en laat het me weten, ik sta je uiteraard graag te woord.

WERKINSTRUCTIES

We zijn ondertussen alweer een poos onderweg in ons seizoen en graag nemen we jullie mee in een aantal aandachtspunten.

Zo komen we na gewerkte diensten heel soms nog het een en ander tegen, mogelijk vergeten, maar vervolgens wel weer extra werk voor ons. Dus graag attentie voor het volgende;

  • glaswerk/bekers in de spoelbakken, graag spoelen en opruimen
  • (gebruikte) poetsdoeken opruimen in de wasmanden/kasten
  • opslag graag geordend houden en dranken niet door elkaar verplaatsen en/of poetsmiddelen in poetshok, niet in opslag
  • afvalzakken weggooien en niet in de zaal/achter de bar laten staan. Volle pet flessen zakken in hok buiten plaatsen.

Natuurlijk hebben we ruimte om door de week wat werkzaamheden voor te bereiden en/of op te ruimen, maar waar dit tijdens de show diensten al kan gebeuren, graag. Ook onderdeel van de reguliere werkzaamheden uiteraard.

Hieronder de links naar de verschillende instructies;

1. Schoonmaak

2. Muntenverkoop

3. Sfeerbeheer

4. Bar

5. Entree

Deze instructies zijn in basis leidend voor de werkzaamheden gedurende een productie, maar natuurlijk kan daar van worden afgeweken door de betreffende coördinator.


Dank je wel namens Jan en mijzelf.

Gastenlijst

Bij deze nog een overzicht van de (te verwachtte) uitverkochte concerten waar je je aan kunt maken voor een gastenlijst ticket OP=OP.

  1. vrijdag 29 november - ABBA Gold
  2. vrijdag 6 december - The Fortunate Sons
  3. vrijdag 20 december - Stahlzeit
  4. zaterdag 21 december - Stahlzeit
  5. zondag 26 januari 2025 - Bouke & The Elvis Matters Band

Interesse, meld je je bij mij aan. Dank je wel.

------------

Son Mieux - De Posthoorn, Hamont (BE) - 22-01-2025

En wederom mogen we van onze collega's van De Posthoorn in Hamont tickets weggeven voor deze keer: Son Mieux!

Op woensdag 22 januari 2025 staat deze Haagse band in het Belgische Hamont en jij kan daar bij zijn! Er zijn maar een beperkt aantal plekken beschikbaar. Interesse ? Stuur mij een e-mail of berichtje en ik zet je op de lijst.

VOL = VOL

------------

NIEUW NIEUW NIEUW
In overleg met collega podia uit Limburg hebben we ons aangesloten om afentoe gastenlijst plekken voor collega vrijwilligers beschikbaar te stellen. Dus wil je een keer naar een concert bij de Nieuwe Nor, Grenswerk, Muziekgieterij, Volt of ECI dan kun je via mij navraag doen voor een kaartje.

Dit kan dus ook betekenen dat we collega vrijwilligers op bezoek krijgen, heet ze van harte welkom!

Facebook groep CREW De Bosuil

Sluit je gerust aan bij onze FB-groep: alleen voor vrijwilligers van onze club.

Facebook Groep - De Bosuil Crew - klik hier

Adres: Vrakkerveld 2C, 6002 AZ Weert
Telefoon: +31 0495 524269