Nieuwsbrief + vrijwilligersrooster CREW - De Bosuil
Drukke tijden voor de boeg 🤜 🤛

Het waren een drukke en gezellig twee weken met o.a. de heren van The Fortunate Sons, Mystery, LeNoise, Julian Sas, Devon Allman en uit het verre India Girish and the Chronicles.

De rest van november worden ook nog drukke weken en december plakken we er daarom maar meteen achteraan. Komende week hebben we een viertal shows met Club Donder, Petty's Heartbreakers, The Bruceband en zondag Bluesfest.

Voor zowel november als december hebben we nog volop handjes nodig, kijk je even mee ?

PLANNING

Nog volop handjes nodig in november en december!

KLIK HIER VOOR DE VERWACHTTE AANTALLEN

Daarnaast ga ik binnenkort een inventarisatie maken van alle gewerkte diensten van de afgelopen maanden en indien nodig vrijwilligers bevragen.

  • alle bardiensten van november zijn in Stager zelf te plannen onder het kopje ''Neem een dienst''.
  • de overige diensten blijven we regulier plannen via ''Mijn beschikbaarheid''

Openstaande diensten november:

Vrijdag 22 november - Petty's Heartbreakers

  • 1x entree/dagkassa (neem via '"Neem een dienst'')

Zaterdag 23 november - The Bruceband - HANDJES NODIG!

  • 1x garderobe (neem via '"Neem een dienst'')
  • 2x entree/dagkassa (neem via '"Neem een dienst'')
  • 1x muntenverkoop (neem via '"Neem een dienst'')

Vrijdag 29 november - ABBA Gold

  • 1x 2e vrijwilliger coördinator
  • 1x bar balkon (neem via '"Neem een dienst'')

Zaterdag 30 november - Kings of Floyd

  • 2x entree/dagkassa
  • 2x muntenverkoop

Zondag 1 december - Ultimate Eagles

  • 1x 2e vrijwilliger coördinator
  • 1x bar zaal (neem via '"Neem een dienst'')
  • 1x bar balkon (neem via ''Neem een dienst'')
  • 1x sfeerbeheer
Log hier in op Stager en check welke diensten er nog openstaan
Knallend het jaar uit?

Wist je dat het jaar 2024 ontzettend leuk kan afsluiten bij De Bosuil met jouw Bosuil collega's ? Elk jaar garant voor een leuke avond om te wérken en ook vooral leuk om het jaar af te sluiten. De tickets zijn al enige tijd uitverkocht en wordt met 450 bezoekers erg gezellig!

Nog geen plannen met Oud & Nieuw en wil je er graag bij zijn ? Kom dan nu werken tijdens het altijd gezellig De Bosuil Oud & Nieuw feest! Per gewerkte dienst krijg je € 75,-

Kroonkurken voor kika

Sparen jullie mee voor KiKa ?

Onze eigen Ivonne Vromans spaart al geruime tijd kroonkurken voor KiKa (stichting Kinderen Kankervrij) en bij deze nogmaals onder de aandacht.

Zouden jullie deze na elke gewerkte dienst willen verzamelen zodat Ivonne deze mee kan nemen voor het goede doel.

Namens KiKa én Ivonne, ontzettend bedankt!

De Bosuil Nieuwjaarsborrel

Noteer alvast in de agenda!

  • Vrijdag 10 januari 2025
  • vanaf 19:30u (tot 00:00u)
  • De Bosuil
  • voor alle Bosuil vrijwilligers, kader én bestuursleden.

Alvast graag tot dan.

Ivo

De Bosuil kassa

Goed om te zien dat er ook afgelopen weekend gebruik is gemaakt van het kassasysteem, dank jullie wel!

Ik merk dat er terechte vragen opduiken en wil jullie graag meenemen in de weloverwogen keuzes om naar een cashless kassasysteem toe te werken vanaf begin 2025.

  1. De voornaamste keuze om met een kassasysteem te gaan werken is dat we meer willen differentiëren in onze consumptieprijzen. Met de gestegen alcohol prijzen moeten we op den duur mee stijgen met deze prijzen. Met ons muntensysteem betekend dit dat een spa blauw of cola ook mee zou stijgen, wat wij niet verantwoord vinden. Daarnaast zijn we met een digitaal kassasysteem erg flexibel en kunnen we goed inspelen op de marktconforme prijzen.
  2. Bijkomende voordelen met het werken met een kassasysteem is dat De Bosuil hiermee toekomstbestendige stappen zet en meebeweegt met de huidige ontwikkelen in de poppodia markt.
  3. De ene kassa die nu opgesteld staat is het begin van de rest die zal volgen, per tappunt gaan we namelijk een zelfde kassa installeren. We hebben besloten om voor 3 systemen op de bar café, 2 systemen op de bar zaal en 1 systeem op de bar balkon te kiezen.
  4. We gaan uiteraard ook onze bezoekers informeren dat we vanaf een bepaald moment volledig gaan werken met een cashless kassasysteem. Zodoende proberen we onze bezoekers zo veel mogelijk vooraf te informeren dat ze niet te veel verrast worden bij hun bezoek aan De Bosuil.

Terecht heb ik ook reacties gehad van een aantal die zich mogelijk zorgen maken om een aantal zaken, bij deze ter verduidelijking;

  • Drukte bij de barren en rijvorming; zonder in de toekomst te kunnen kijken vermoed ik dat rijvorming mee zal vallen. Ook bij een rondgang bij collega podia blijkt er minimaal tot geen extra drukte te zijn ontstaan bij hun switch naar een cashless systeem.
  • Bosuil munten blijven we nog een geruime tijd innemen zodra we volledig live zijn met het systeem. Wel worden er vanaf dat moment GEEN munten meer verkocht.
  • De mogelijkheid om contant geld in te nemen blijft aanwezig, hiervoor gaan we met een tegoed kaart werken die opgewaardeerd kan worden, hierover binnenkort meer.
  • Uiteraard hebben we in overleg met de leverancier nagedacht over back-up als er om wat voor reden ook het systeem niet zou werken. Hierover binnenkort meer.

Heb je hierover nog meer vragen trek aan de bel en laat het me weten, ik sta je uiteraard graag te woord.

WERKINSTRUCTIES

We zijn ondertussen alweer een poos onderweg in ons seizoen en graag nemen we jullie mee in een aantal aandachtspunten.

Zo komen we na gewerkte diensten heel soms nog het een en ander tegen, mogelijk vergeten, maar vervolgens wel weer extra werk voor ons. Dus graag attentie voor het volgende;

  • glaswerk/bekers in de spoelbakken, graag spoelen en opruimen
  • (gebruikte) poetsdoeken opruimen in de wasmanden/kasten
  • opslag graag geordend houden en dranken niet door elkaar verplaatsen en/of poetsmiddelen in poetshok, niet in opslag
  • afvalzakken weggooien en niet in de zaal/achter de bar laten staan. Volle pet flessen zakken in hok buiten plaatsen.

Natuurlijk hebben we ruimte om door de week wat werkzaamheden voor te bereiden en/of op te ruimen, maar waar dit tijdens de show diensten al kan gebeuren, graag. Ook onderdeel van de reguliere werkzaamheden uiteraard.

Hieronder de links naar de verschillende instructies;

1. Schoonmaak

2. Muntenverkoop

3. Sfeerbeheer

4. Bar

5. Entree

Deze instructies zijn in basis leidend voor de werkzaamheden gedurende een productie, maar natuurlijk kan daar van worden afgeweken door de betreffende coördinator.


Dank je wel namens Jan en mijzelf.

Facebook groep CREW De Bosuil

Sluit je gerust aan bij onze FB-groep: alleen voor vrijwilligers van onze club.

Facebook Groep - De Bosuil Crew - klik hier

Adres: Vrakkerveld 2C, 6002 AZ Weert
Telefoon: +31 0495 524269