Ondertussen zijn we al een poos onderweg met onze kassa en graag breng ik jullie op de hoogte met deze update.
Ik ben in ieder geval blij om te lezen en te horen dat jullie mij de afgelopen periode goed wisten te vinden met feedback en terugkoppeling. Feedback waar we ook iets mee kunnen en ook gedaan hebben, hopelijk hebben jullie dit ook zien veranderen én groeien de afgelopen maanden.
Graag licht ik ook nogmaals kort toe waarom we deze stap genomen hebben;
- beter kunnen differentiëren met consumptieprijzen binnen ons huidig assortiment die marktconform zijn.
- veel handelingen/werkzaamheden benodigd bij het werken met munten.
- toekomstbestendigheid en meebewegen met de huidige maatschappij en podia branche.
Update aan de hand van een aantal thema's;
1. Stabiliteit: we moeten blindelings kunnen vertrouwen op een systeem dat feilloos werkt en waar iedereen mee om kan gaan. In de eerste twee maanden hebben we ervaren dat de opzet waar we mee gestart zijn niet bij ons werkt, te veel storingen en veel irritaties. Nadat we in maart over zijn gegaan naar de eenvoudigere conventionele opzet hebben we vrij snel ervaren dat dit veel beter en stabieler werkt. In de afgelopen twee maanden met deze nieuwe opzet tijdens 21 shows hebben we één moment een storing gehad op één bar. Uiteraard streven we ernaar dat ook dit niet meer voorkomt.
2. Werkbaarheid: jij, de gebruiker achter de bar, moet er ook feilloos mee kunnen werken. Uiteraard moet er wel ervaring opgedaan worden en heeft dit ook tijd nodig om te wennen en je eigen work flow aan te leren. Mocht je nog specifiek zaken missen of tips hebben dan hoor ik dat graag en gaan we kijken naar de mogelijkheden.
3. Drankomzet: een terechte gedachtegang en feedback die we ook gekregen hebben is dat er vermoedelijk omzet verloren zou gaan. Dit is tot op heden niet het geval, zelfs tijdens de eerste moeizame opstart weken zien we marginale verschillen in omzetten van andere jaren. We geloven er dus in dat we nagenoeg geen verschillen en omzetderving gaan zien. Uiteraard blijven we dit nauwlettend in de gaten houden. Dit geldt ook voor het drankje na een show, ook daar zien we nog geen directe aanleiding dat erg significant minder geconsumeerd wordt na een show.
4. Beleving: daarnaast zijn we ons ervan bewust dat we een aantal voordelen voor de bezoeker én mogelijk ook voor de vrijwilliger hebben weggenomen. Het is natuurlijk ten allen tijden bedoeld dat ook de bezoeker eenvoudig én snel een drankje kan bestellen en betalen. Daarnaast realiseren we ons wel dat het eenvoudig, in groepsverband, kunnen betalen met munten aan de bar en rondjes kunnen geven nu moeilijker gaat.
Hiervoor hebben we nog niet direct een alternatief gevonden, maar blijven ons wel oriënteren hoe we dit zouden kunnen invullen. Als je daarover een idee hebt hoor ik dat graag en gaan we kijken naar de mogelijkheden.
Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid naar jou en kun je daarmee ook nog beter iemand te woord staan en/of vragen beantwoorden. Natuurlijk hebben we niet overal een antwoord op, maar waar mogelijk staan we iedereen graag te woord.
Hopelijk weet je ook dat ik nog steeds (bijna) altijd te bereiken ben en je met veel bij me terecht kunt, niet alleen over het kassa systeem, maar over alles wat te maken heeft met De Bosuil.
Dank je wel.
Ivo