Nieuwsbrief + vrijwilligersrooster CREW - De Bosuil

Na de twee drukke en volle weekenden van begin april zijn de afgelopen twee weekend iets minder vol en staat mei alweer om de hoek.

Dit weekend alleen Cooking With Knopfler op zondag.

We hebben nog enkele diensten open staan de komende periode, kijk je nog even mee ?

PLANNING

Kijk je even mee waar je nog een gaatje kunt vullen ?

Openstaande diensten mei;

Zondag 4 mei - Cooking With Knopfler

  • 1x garderobe (via "Neem een dienst'')

Zondag 18 mei - Legend of Springsteen

  • 1x entree/gastenlijst
  • 1x bar café (via ''Neem een dienst'')

Woensdag 28 mei - MeerderWeert - *handjes nodig 🤜🤛

  • 1x garderobe
  • 3x bar café
  • 2x bar zaal
  • 2x sfeerbeheer

Donderdag 29 mei - Arena

  • 1x entree/gastenlijst

Zaterdag 31 mei - Rock Party Of The Year

  • 1x entree/gastenlijst
  • 1x bar zaal
  • 1x sfeerbeheer
Log hier in op Stager en check welke diensten er nog openstaan
Een bussie, een bussie, een bussie vol met Bosuil toppers naar Arcen! 🎶

Je bent hier natuurlijk al lang naar uit aan het kijken sinds we over zijn naar Hertog Jan; een uitstapje naar de brouwerij in Arcen!

Het is zover: zaterdag 14 juni 2025 - 12:00 - 20:00 uur

Op uitnodiging van de brouwerij ontvangen ze ons met open armen en willen we een gezellige middag tegemoet gaan.

Aan de hand van het aantal aanmeldingen krijgen we korte rondleidingen van wat kleinere groepen tussen 14:00 en 15:30 uur. Aansluitend krijgen we nog een aantal drankjes aangeboden door de brouwerij. Daar willen we zelf ook nog een hapje aan toevoegen, het liefst bij Hertog Jan zelf, daarover zijn we in overleg en komen we op terug zodra we meer weten.

Graag willen we wel al een indicatie hebben hoeveel mensen er mee zouden willen, vandaar dat je je nu op kunt geven!

Wij zorgen voor het vervoer en het hapje aansluitend. De tijden hierboven zijn een eerste indicatie en communiceren nog de exacte tijden, vertrek vanaf De Bosuil.

Opgave is per persoon en enkel voor Bosuil vrijwilligers en medewerkers.


Aanmelden vóór 30-04-2025

Ik wil graag mee naar Arcen en meld mij hier aan!
DE BOSUIL KASSA

Ondertussen zijn we al een poos onderweg met onze kassa en graag breng ik jullie op de hoogte met deze update.

Ik ben in ieder geval blij om te lezen en te horen dat jullie mij de afgelopen periode goed wisten te vinden met feedback en terugkoppeling. Feedback waar we ook iets mee kunnen en ook gedaan hebben, hopelijk hebben jullie dit ook zien veranderen én groeien de afgelopen maanden.

Graag licht ik ook nogmaals kort toe waarom we deze stap genomen hebben;

  • beter kunnen differentiëren met consumptieprijzen binnen ons huidig assortiment die marktconform zijn.
  • veel handelingen/werkzaamheden benodigd bij het werken met munten.
  • toekomstbestendigheid en meebewegen met de huidige maatschappij en podia branche.

Update aan de hand van een aantal thema's;

1. Stabiliteit: we moeten blindelings kunnen vertrouwen op een systeem dat feilloos werkt en waar iedereen mee om kan gaan. In de eerste twee maanden hebben we ervaren dat de opzet waar we mee gestart zijn niet bij ons werkt, te veel storingen en veel irritaties. Nadat we in maart over zijn gegaan naar de eenvoudigere conventionele opzet hebben we vrij snel ervaren dat dit veel beter en stabieler werkt. In de afgelopen twee maanden met deze nieuwe opzet tijdens 21 shows hebben we één moment een storing gehad op één bar. Uiteraard streven we ernaar dat ook dit niet meer voorkomt.

2. Werkbaarheid: jij, de gebruiker achter de bar, moet er ook feilloos mee kunnen werken. Uiteraard moet er wel ervaring opgedaan worden en heeft dit ook tijd nodig om te wennen en je eigen work flow aan te leren. Mocht je nog specifiek zaken missen of tips hebben dan hoor ik dat graag en gaan we kijken naar de mogelijkheden.

3. Drankomzet: een terechte gedachtegang en feedback die we ook gekregen hebben is dat er vermoedelijk omzet verloren zou gaan. Dit is tot op heden niet het geval, zelfs tijdens de eerste moeizame opstart weken zien we marginale verschillen in omzetten van andere jaren. We geloven er dus in dat we nagenoeg geen verschillen en omzetderving gaan zien. Uiteraard blijven we dit nauwlettend in de gaten houden. Dit geldt ook voor het drankje na een show, ook daar zien we nog geen directe aanleiding dat erg significant minder geconsumeerd wordt na een show.

4. Beleving: daarnaast zijn we ons ervan bewust dat we een aantal voordelen voor de bezoeker én mogelijk ook voor de vrijwilliger hebben weggenomen. Het is natuurlijk ten allen tijden bedoeld dat ook de bezoeker eenvoudig én snel een drankje kan bestellen en betalen. Daarnaast realiseren we ons wel dat het eenvoudig, in groepsverband, kunnen betalen met munten aan de bar en rondjes kunnen geven nu moeilijker gaat.
Hiervoor hebben we nog niet direct een alternatief gevonden, maar blijven ons wel oriënteren hoe we dit zouden kunnen invullen. Als je daarover een idee hebt hoor ik dat graag en gaan we kijken naar de mogelijkheden.

Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid naar jou en kun je daarmee ook nog beter iemand te woord staan en/of vragen beantwoorden. Natuurlijk hebben we niet overal een antwoord op, maar waar mogelijk staan we iedereen graag te woord.

Hopelijk weet je ook dat ik nog steeds (bijna) altijd te bereiken ben en je met veel bij me terecht kunt, niet alleen over het kassa systeem, maar over alles wat te maken heeft met De Bosuil.

Dank je wel.

Ivo

Proficiat William! 🎖️

Onze eigen William van Lierop is afgelopen vrijdag verrast met een Koninklijke onderscheiding en benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau voor zijn maatschappelijke verdiensten.

HANDJES GEVRAAGD 💪

Cultuur coördinator Sander Hoeben zoekt handjes voor het Kinder Bevrijdings Festival op 5 mei 2025 op het St. Raphaelpad. Gaat met name om het toezicht houden van en begeleiden van kinderen.

  • ⁠festival van 13:00 tot 18:30u
  • gratis toegang
  • ⁠⁠live muziek, springskussens, dans, workshops, eten & drinken
  • gaat om twee shifts: 12:00-16:00 en 16:00-20:00
  • op zoek naar 3 personen per shift
  • vergoeding van € 25,- per shift
  • ⁠⁠je kunt je direct wenden tot Sander via 06 1768 8800 of sander@weertcultuur.nl

Kinderen voor de Vrijheid ✌️

balletje slaan ?

Naast de gezelligheid hebben we natuurlijk ook fanatieke sportievelingen onder ons ?

Volleybalvereniging VC Weert organiseert op 10 mei 2025 een heus Buiten Toernooi! Onze eigen Sharda Kin heeft dit balletje opgegooid om een heus Bosuil team op te zetten, wie doet er mee ?

Meld je nu aan bij Sharda via shardakin@gmail.com of 06 5080 7503

-----------------------------------

Informatie VC Weert:

Hey volleyballer, niet-volleyballer & party-animal!

De mooiste sportdag van het jaar komt er weer aan… en daar wil jij natuurlijk bij zijn!

Op 10 mei 2025 vindt het jaarlijkse BuitenVolleybaltoernooi van VC Weert plaats.

Overdag lekker volleyballen, lachen/gieren/brullen en zweten, en ‘s avonds knallen met een gezellig feest!

Nieuw dit jaar:

•Een speciale poule voor voetbalteams

•Feest na het toernooi met een DJ en zanger

•Een te gekke winactie

•Vernieuwd eetaanbod

Dus, doe jij mee met je team? Met je familie? Je collega’s? Je vrienden?

Er is voor ieder talent een plekje: jong & oud, competitief & recreatief, ervaren & beginner…

ALLES KAN!

Facebook groep CREW De Bosuil

Sluit je gerust aan bij onze FB-groep: alleen voor vrijwilligers van onze club.

Facebook Groep - De Bosuil Crew - klik hier

Adres: Vrakkerveld 2C, 6002 AZ Weert
Telefoon: +31 0495 524269