Nieuwsbrief + vrijwilligersrooster CREW - De Bosuil

Afgelopen twee weken hebben we kunnen genieten van de Vrienden van Weert live, Club Donder, Blowbeat en de heren van Legend of Springsteen.

Deze week hebben we weer een drukkere week met 4 evenementen; Meerderweert, Arena, Rock Party of the Year en Parris.

We hebben nog enkele diensten open staan de komende periode, kijk je nog even mee ?

PLANNING

Kijk je even mee waar je nog een gaatje kunt vullen ?

Openstaande diensten mei/juni

Donderdag 29 mei - Arena

  • 1x entree/gastenlijst (via ''Neem een dienst'')

Zaterdag 31 mei - Rock Party Of The Year

  • 1x bar café (via ''Neem een dienst'')

Zondag 1 juni - Parris

  • 1x entree/gastenlijst

Donderdag 5 juni - *zakelijk = In Gesprek met de Gemeente

  • 1x bar café

Vrijdag 6 juni - TOTO & Collins Live

  • 2x bar café
  • 1x entree/gastenlijst
--------------------------------------------------------------------------------------

Voordat de nieuwe keuken komt moet er natuurlijk ook nog een oude worden uit gesloopt. Hiervoor hebben we ook een aantal datums in Stager gezet als er mensen zijn die graag een handje willen meehelpen.

Afhankelijk van hoe snel het gaat komen de laatste diensten te vervallen. Daarnaast willen we direct ook met een flinke bezem door de kelder om deze eens goed op te ruimen.


Dinsdag 24 juni - slopen keuken/opruimen kelder

  • 3x slopen/opruimen

Woensdag 25 juni - slopen keuken/opruimen kelder

  • 1x slopen/opruimen
--------------------------------------------------------------------------------------

Zomerschoonmaak - traditiegetrouw wil ik graag ook weer een zomerschoonmaak inplannen om fris aan het nieuwe najaar seizoen te beginnen per september.

Vrijdag 29 augustus - zomerschoonmaak - 10:00-16:00

  • 6x schoonmaak

Zaterdag 30 augustus - zomerschoonmaak - 10:00-16:00

  • 6x schoonmaak
Log hier in op Stager en check welke diensten er nog openstaan
SCANNEN ENTREE/DAGKASSA

Graag vraag ik jullie aandacht voor de werkzaamheden bij de entree/dagkassa. Sinds we met Stager zijn gaan werken hebben we de mogelijkheid om nog secuurder én vollediger onze bezoekers aantallen te kunnen inzien. Dus niet enkel de verkoop aan de voorkant, maar ook zeker de dag verkoop, membercard leden, club donder leden, gastenlijst én crew. Dit wordt allemaal geregistreerd in Stager. Zo kunnen we heel precies de aantallen bijhouden en ook voor onze financiële administratie is dit uiteraard erg belangrijk.

Zodoende valt het ons helaas nog wel eens op dat er na een weekend toch nog wat (soms) onverklaarbare verkopen zijn geweest die we niet helemaal kunnen rijmen met de inkomsten.

Daarom nog een aantal aandachtspunten;

  • tickets en kaarten ALTIJD scannen, niemand 'ongescand' binnen laten.
  • pak het juiste concert, aantallen, betaalmogelijkheid bij de dagverkoop.
  • zorg dat een dagkassa bezoeker ook een scanbaar ticket ontvangt die gescand kan worden.
  • vul ook het invulformulier juist in.
  • heb je een fout gemaakt en kom je er even niet uit ? Geen probleem, vraag een collega of de VC om je te helpen.
  • uiteraard is het maken van een fout(je) geen probleem, maar meld het altijd, want als we het weten kunnen we het oplossen en iets aan doen. Vaak zijn we namelijk aan het zoeken naar iets waarvan we niet weten waar we zoeken moeten.

Dank jullie wel voor jullie medewerking!

GASTENLIJST

Wil je een show bijwonen die uitverkocht is of dreigt uit te verkopen ?Meld je op tijd aan bij Ivo door een e-mail of whatsapp berichtje te sturen zodat je op tijd een ticket kan ontvangen. Op=Op

  • 04-10 - Treasure *uitverkocht (LAATSTE PLEKKEN)
  • 08-11 - The Fortunate Sons *uitverkocht
  • 14-11 - Stahlzeit
  • 15-11 - Stahlzeit *uitverkocht
DE BOSUIL KASSA

Ondertussen zijn we al een poos onderweg met onze kassa en graag breng ik jullie op de hoogte met deze update.

Ik ben in ieder geval blij om te lezen en te horen dat jullie mij de afgelopen periode goed wisten te vinden met feedback en terugkoppeling. Feedback waar we ook iets mee kunnen en ook gedaan hebben, hopelijk hebben jullie dit ook zien veranderen én groeien de afgelopen maanden.

Graag licht ik ook nogmaals kort toe waarom we deze stap genomen hebben;

  • beter kunnen differentiëren met consumptieprijzen binnen ons huidig assortiment die marktconform zijn.
  • veel handelingen/werkzaamheden benodigd bij het werken met munten.
  • toekomstbestendigheid en meebewegen met de huidige maatschappij en podia branche.

Update aan de hand van een aantal thema's;

1. Stabiliteit: we moeten blindelings kunnen vertrouwen op een systeem dat feilloos werkt en waar iedereen mee om kan gaan. In de eerste twee maanden hebben we ervaren dat de opzet waar we mee gestart zijn niet bij ons werkt, te veel storingen en veel irritaties. Nadat we in maart over zijn gegaan naar de eenvoudigere conventionele opzet hebben we vrij snel ervaren dat dit veel beter en stabieler werkt. In de afgelopen twee maanden met deze nieuwe opzet tijdens 21 shows hebben we één moment een storing gehad op één bar. Uiteraard streven we ernaar dat ook dit niet meer voorkomt.

2. Werkbaarheid: jij, de gebruiker achter de bar, moet er ook feilloos mee kunnen werken. Uiteraard moet er wel ervaring opgedaan worden en heeft dit ook tijd nodig om te wennen en je eigen work flow aan te leren. Mocht je nog specifiek zaken missen of tips hebben dan hoor ik dat graag en gaan we kijken naar de mogelijkheden.

3. Drankomzet: een terechte gedachtegang en feedback die we ook gekregen hebben is dat er vermoedelijk omzet verloren zou gaan. Dit is tot op heden niet het geval, zelfs tijdens de eerste moeizame opstart weken zien we marginale verschillen in omzetten van andere jaren. We geloven er dus in dat we nagenoeg geen verschillen en omzetderving gaan zien. Uiteraard blijven we dit nauwlettend in de gaten houden. Dit geldt ook voor het drankje na een show, ook daar zien we nog geen directe aanleiding dat erg significant minder geconsumeerd wordt na een show.

4. Beleving: daarnaast zijn we ons ervan bewust dat we een aantal voordelen voor de bezoeker én mogelijk ook voor de vrijwilliger hebben weggenomen. Het is natuurlijk ten allen tijden bedoeld dat ook de bezoeker eenvoudig én snel een drankje kan bestellen en betalen. Daarnaast realiseren we ons wel dat het eenvoudig, in groepsverband, kunnen betalen met munten aan de bar en rondjes kunnen geven nu moeilijker gaat.
Hiervoor hebben we nog niet direct een alternatief gevonden, maar blijven ons wel oriënteren hoe we dit zouden kunnen invullen. Als je daarover een idee hebt hoor ik dat graag en gaan we kijken naar de mogelijkheden.

Hopelijk schept dit wat meer duidelijkheid naar jou en kun je daarmee ook nog beter iemand te woord staan en/of vragen beantwoorden. Natuurlijk hebben we niet overal een antwoord op, maar waar mogelijk staan we iedereen graag te woord.

Hopelijk weet je ook dat ik nog steeds (bijna) altijd te bereiken ben en je met veel bij me terecht kunt, niet alleen over het kassa systeem, maar over alles wat te maken heeft met De Bosuil.

Dank je wel.

Ivo

Facebook groep CREW De Bosuil

Sluit je gerust aan bij onze FB-groep: alleen voor vrijwilligers van onze club.

Facebook Groep - De Bosuil Crew - klik hier

Adres: Vrakkerveld 2C, 6002 AZ Weert
Telefoon: +31 0495 524269